loading
ای نماد چیست و چگونه باید آن را دریافت کرد؟

ای نماد چیست و چگونه باید آن را دریافت کرد؟

 

ای نماد چیست؟

ای نماد یک مجوز برای فروشگاه اینترنتی است. در واقع هر فروشگاه اینترنتی که این مجوز را کسب کرده باشد به فروشگاهی قانونی تبدیل می‌شود. ای نماد، یا همان نماد اعتماد الکترونیکی، یک اعتبار برای فروشگاه اینترنتی است و به واسطه‌ی آن کاربر با خیالی آسوده‌تر اقدام به خرید از فروشگاه می‌کند .ای نماد از سوی مرکز توسعه‌ی تجارت الکترونیکی، که خود جزئی از وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران است، صادر می‌گردد و یک سال اعتبار دارد.

چند نکته

۱- نخست آن که صرفاً وب‌سایت‌هایی که در آن‌ها عملیات خرید و فروش صورت می‌گیرد بایستی نماد دریافت کنند. بنابراین وب‌سایت‌هایی که درآمد تبلیغاتی دارند و به طور کلی هیچ‌گونه خرید و فروشی در آن‌ها صورت نمی‌گیرد نیازی به ای نماد ندارند.

 

۲- ای نماد در وب‌سایت‌های دارای آن نه تنها باید قابل مشاهده باشد بلکه حتماً باید قابل کلیک‌کردن نیز باشد. در غیر این صورت، وب‌سایت مورد نظر متخلف محسوب شده و می‌تواند مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

 

۳- هر وب‌سایت پس از یک سال بایستی برای  تمدید آن اقدام نماید.

۴- در ای نماد، باید نام صاحب‌امتیاز فروشگاه اینترنتی، آدرس ایمیل، شماره تماس و همچنین آدرس پستی وجود داشته باشند. وجود چنین مواردی در یک وب‌ سایت فروشگاهی موجب می‌شوند که کاربر اعتماد بیش‌تری به وب‌سایت داشته باشد و با خیالی آسوده‌تر اقدام به خرید نماید.

 

نماد الکترونیکی سایت را چگونه می‌توان دریافت کرد؟

۱- ایجاد حساب کاربری:

با ورود به سایت ای نماد و ایجاد حساب کاربری و پر کردن فرم اطلاعات برای شخص حقیقی، ایمیل فعالسازی برای شما ارسال می شود.

 

۲- ورود به حساب کاربری:

با تکمیل اطلاعات در حساب کاربری و بارگزاری مدارک مورد نیاز اعم از تصویر کارت ملی و تصویر صفحه اول شناسنامه، گزینه ی احراز هویت را بزنید. پس از تایید شماره تلفن شما ، گزینه ی کسب و کار را انتخاب کرده و اطلاعات مورد نیاز را کامل کنید. پس از تکمیل نظرسنجی، گزینه ی احراز اطلاعات کسب و کار را تکمیل کرده و در نهایت گزینه ی « ارسال پرونده جهت بررسی کارشناس» را بزنید.

 

۳- پس از تأیید کارشناس:

چند روزی زمان لازم است تا کارشناس، مدارک را بررسی کرده و تأیید نماید. در صورت تأیید کارشناس، ممکن است نیاز به تغییر نوع فعالیت از غیر صنفی به صنفی باشد. بنابراین بایستی این مورد تغییر داده شود. افزون بر این، بایستی بر روی گزینه‌ی «دریافت تعهدنامه» کلیک شود. پس از دریافت، فایل مورد نظر پرینت گرفته شده و پس از تکمیل به همراه مجوزی که بارگذاری شده، در صورتی که مجوزی وجود داشته باشد، به صندوق پستی ۱۴۱۵۵- ۶۳۸۵ ارسال گردد.

 

در صورت تأیید مدارک، امکان انتخاب گزینه‌ی «دریافت کد نماد» فراهم می‌شود و به این ترتیب می‌توان کد نماد را در صفحه اول سایت به نمایش گذاشت.

کسب و کار

آکادمیآکادمی ماساآموزشآموزش آنلاینآموزش رایگانای نمادترفندخرید اینترنتیکلاس آنلاینکلاس تابستانیکلاس حضورینماد اعتماد الکترونیکیهکوب سایتوزارت صمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *