loading

چگونه یک متن تبلیغاتی تاثیر گذار بنویسیم؟

 

۱- با برجسته ترین برتری کالا یا خدمات خود شروع کنید

این همان چیزی است که می خواهد به چشم بیاید، آن را بیابید و مشخص کنید; شاید انتخاب این برتری برای شما خیلی ساده نباشد اما برای این منظور کافیست از خود بپرسید کالا و خدمات شما چه برتری دارد که آنرا از محصولات دیگر متمایز می کند؟ چه چیز خاصی دارید؟ آیا این برتری قیمت است؟ راحتی یا قابلیت اطمینان است؟

 

۲- تیتری که توجهات را به خود جلب کند بنویسید

رعایت این اصل در تبلیغات بسیار مهم است; مردم در حال بمباران شدن با اطلاعات هستند و به خصوص در اینترنت چیزی را می خوانند که توجهشان را جلب کرده باشد وگرنه به راحتی آن را نادیده می گیرند. اگر تیتر شما جلب توجه نکند، آنگاه احتمالاً همه چیز از دست رفته است چون احتمالا کسی آنرا نمی خواند.

 

۳- متنی بنویسید که با احساسات مخاطب رابطه برقرار کند

مثلا اگر خمیر دندان می فروشید، احتمالاً یکی از خصوصیات آن این است که حاوی فلوراید است; اما اگر بخواهید این ویژگی را به این صورت بیان کنید: «حاوی فلوراید» یا « پوسیدگی کمتر دندان» کمی کسل کننده به نظر می رسد. می توانید به جای آن از این عبارت استفاده کنید: « با بوفو مسواک بزنید تا از مته دندانپزشک در امان باشید!» به این ترتیب، شما یک ویژگی کسل کننده و تکراری را با پیامی قوی بیان کرده اید; و آنرا با ترس از کار دندانپزشک پیوند داده اید.

 

۴- کار را با نقاط قوت خود برای فروش بیشتر آغاز کنید

چند پاراگراف اول شما بسیار مهم هستند; از این چند خط استفاده کنید تا مشتری را به خرید کردن ترغیب کنید; آن گونه بنویسید که مشتری برتری های مهم کالا یا خدمات شما را لمس کند و او را برای خرید جذب کند. نیازی نیست که به جزئیات بپردازید، در ادامه می توانید این کار را انجام دهید. بزرگترین اسلحه خود را اول بکشید!

 

۵- توصیه به خرید بسیار کمک می کند

وقتی که در اینترنت تبلیغ می کنید اعتبار بالا داشتن کار سختی است، بنابراین مردم به سختی به شما اعتماد می کنند. به همین دلیل توصیه نامه های دیگر مشتریان بسیار مفید است. برای اینکه اعتبار این توصیه ها را افزایش دهید، می توانید از افرادی که از کالا یا خدمات شما راضی بوده اند بخواهید اطلاعات تماس خود را هم پس از بیان نظراتشان در اختیار بگذارند.

 

6- یک مرحله مانده به پایان نوشته باید این ویژگی ها به مشتری القا شود

• باید مشخص کند که این یک معامله یا فرصت خوب است، مثلاً ۴۰ درصد تخفیف در اختیارش قرار می گیرد.

• باید خیال مشتری از زمان انجام خدمات یا تحویل کالا راحت باشد و بداند که این کار در کمترین زمان ممکن انجام می شود; مانند این عبارت ” فقط در ۵ روز کاری”

• باید با کمترین ریسک یا بدون ریسک باشد، مانند این عبارت که خیال خریدار را راحت می کند: ” تا ۹۰ روز بدون هیچ پرسشی در صورت عدم رضایت پول شما بازگردانده می شود.”

 

فرمول سه‌قسمتی برای تبلیغ مؤثر

به‌منظور نوشتن متن تبلیغاتی مؤثر به‌خصوص در رادیو و تلویزیون فرمول وجود دارد. ابتدا، مشکلی را که مشتری خواهان حل شدنش است، نیازی که خواهان مرتفع شدنش و یا دردی که خواهان تسکینش هست، مطرح نمایید. این کار بلافاصله توجه مشتری احتمالی را به خود جلب کنید

دوم، راه‌حل را تشریح می‌کنید; شما بهترین شیوه برای حل مشکل، رفع نیاز و تسکین درد را توضیح می‌دهید; این کار انگیزه خرید را در ذهن مشتری فعال می‌کند.

سوم، محصول خود را به‌عنوان بهترین راه‌حل موجود ارائه می‌دهید و در آخر نیز فراخوان می‌دهید; شما به مشتری احتمالی خود می‌گویید که از وب‌سایت شما بازدید به عمل آورد و یا فوراً محصول را تحویل بگیرد; به‌این‌ترتیب نزدیک‌ترین راه برای حل مشکل و یا رفع نیاز به مشتری خود ارائه می‌دهید.

کسب و کار

آکادمیآکادمی ماساآموزشآموزش آنلاینآموزش رایگانتبلیغتبلیغ موثرترفندتیترخریدفروشکسب درآمدکلاس آنلاینکلاس تابستانیکلاس حضوریمتن تبلیغاتیمدیریت کسب و کارمشتری مداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با آکادمی
instagram
whatsapp
telegram
phone
email