چگونه از فروشگاه های اینترنتی شکایت کنیم؟
چگونه از فروشگاه های اینترنتی شکایت کنیم؟
در این مطلب سه راه شکایت از فروشگاه های اینترنتی را به شما معرفی خواهیم کرد. یک راه از طریق اینماد و دیگری از طریق اتحادیه کسبوکارهای مجازی و در نهایت از طریق سامانه پلیس فتا.
برای شکایت از فروشگاه های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک که به دلایل مختلف مانند مغایرت کالا و خدمت تبلیغ شده،عدم ارائه خدمت یا تحویل کالا، دیرکرد در تحویل کالا یا خدمت،عدم ارائه خدمات پس از فروش و عدم بازپرداخت وجه، تخلف کرده اند باید به سایت ای نماد مراجعه کرد و از طریق کارتابل خود درج شکایت کنید.
اگر سایت یا فروشگاه اینترنتی مورد نظر شما عضو اتحادیه کشوری کسب و کار های مجازی بود، باید تخلف مذکور را از طریق پنل خود در سایت اتحادیه گزارش دهید.
اگر سایت یا فروشگاه مورد نظر عضو هیچ کدام یک از سایت های اتحادیه کسب و کار های مجازی یا ای نماد نبود، یا از فروشگاهی داخل فضای مجازی مانند تلگرام یا اینستاگرام شکایت دارید، باید تخلف آنها را از طریق پلیس فتا گزارش و پیگیری کنید.
سخن آخر
شکایت کردن و پیگیری تخلف در فضای مجازی و فروشگاه های اینترنتی شاید امری مشکل و بی نتیجه به نظر برسد، اما اصلا به این صورت نیست. اگر شما از سایت های معتبر و دارای نماد های اعتماد الکترونیکی استفاده کنید، به عنوان مشتری حق شکایت از تخلف های این فروشگاه ها را دارید و منابع ذکر شده مانند ای نماد و اتحادیه کسب و کارهای مجازی پیگیر شکایت شما می شوند و قطعا نتایج مطلوبی برای شما در پی خواهد داشت. بعنوان مثال وقتی از فروشگاهی از طریق پنل ای نمادتان شکایت می کنید، اگر بررسی های آنها حق را به شما بدهد، امتیاز ای نماد آن سایت یا فروشگاه کم می شود و حتی در مواردی جریمه هم شامل این فروشگاه ها خواهد شد. پس اصلا از شکایت کردن و گرفتن حق خود صرف نظر نکنید!
دیدگاهتان را بنویسید
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.