loading
برای تاسیس یک کافی شاپ باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای تاسیس یک کافی شاپ باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

مطمئنا در نگاه اول اداره و تاسیس کافی شاپ کاری مفرح و شغلی سودآور بنظر می رسد. خب بیایید روراست باشیم. در واقع اینچنین نیست. کافه داشتن کاری ساده نیست و همانند دیگر مشاغل مشکلات خودش را دارد و نیازمند دانشی می باشد که در ادامه به چند مورد اشاره خواهیم کرد.

1. هدف شما از تاسیس کافی شاپ چیست؟

پاسخ دادن به این سوال تقریبا ۵۰درصد قضیه را شامل میشود. مطمئنا اگر به این امر واقف باشید که به چه علت میخواهید کافه دار شوید تقریبا برای رسیدن به کار و کسب موفق قدمی بزرگ برداشته اید.

2. کانسپت کافی شاپ 

کانسپت یا همان موضوع و رسالت کافی شاپ از دیگر مواردی می باشد که میتواند سهم بیشتری از مشتریان را به سمت شما بکشد. آیا صرفا برای سرو یک نوشیدنی ساده اقدام می کنید یا برای جذب مشتری ایده هایی در رابطه با دیزاین و تم کافه هم دارید؟ به یاد داشته باشید که متفاوت بودن و نوآوری دو عامل کلیدی برای سودآوری تضمین شده است.

3. قبل از هر کاری مشورت کنید

مشورت منطقی ترین حرکت شماست ولی با چه کسانی؟ به صورت پیش فرض از کسانی که اکنون صاحب کافه هستند مشورت نگیرید. زیرا تنها اطلاعات آنها از بازار کافی شاپ معطوف به منطقه و تجربه شخصی شان است پس برای مشاوره کسانی را انتخاب کنید که کارشان راه اندازی کافی شاپ است.

4. برای شروع چقدر سرمایه دارید؟ 

مطمئنا با یک بادکنک نمیتوانید پرواز کنید ولی با یک بالن چرا. هر چقدر اندازه بالن شما بزرگتر باشد سفرتان مطمئن تر و سرعت اوج گیریتان بیشتر خواهد بود. هرچقدر با سرمایه ی بیشتری وارد این کار شوید، می توانید تجهیزات و فضای مناسب تری را بکار بگیرید. تاثیر این فضا و تجهیزات مناسب در بلند مدت به سود آوری شما کمک شایانی می کند. 

5. کجا می خواهید کافه بزنید؟ 

انتخاب محل مناسب برای تاسیس کافی شاپ با توجه به تعداد مشتری عبوری، میزان ظرفیت منطقه، امکان پارک ماشین، متناسب بودن با کانسپت کافه و مواردی از این قبیل که مطمئنا در جلسات مشاوره تمامی آنها بررسی میشود. تاثیر جای خوب برای یک کافه در میزان سود آوری آن را نمی توان نادیده گرفت.

6. چه چیزی میخواید ارائه بدهید؟ 

نقطه قوت یک کافه منو ی سالم، به روز ، اقتصادی و عامه پسند آن کافه می باشد که یک مشاور حرفه ای مطمئنا قابلیت طراحی یک منوی حرفه ای را نیز باید داشته باشد. به یاد داشته باشید که هر چند وقت منو می بایست تغییر کند تا کافه دچار یکنواختی و ریزش مشتری نشود.

7. تجهیزات کاربردی برای کافه

مهمترین وظیفه ی مشاور و یا بعبارتی شاهکار یک مشاور انتخاب تجهیزات عالی با کمترین هزینه ممکن می باشد. خرید لوازم و تجهیزات می بایست متناسب با کانسپت کافه صورت گیرد.

8. دکوراسیون و دیزاین کافه 

جالب است بدانید که اکثر کسانی که میخواهند کافه بزنند مهندسین عمران و معماری هستند. دلیل اکثرشان داشتن ایده های محیرالعقول برای طراحی داخلی کافه ی آرزوهایشان است. بهتر است که ابتدا کانسپت کافی شاپ تعیین شود و سپس دکوراسیون کافه متناسب با موضوع کافه اجرا گردد.

9. کارکنان کافه

پرسنل کافه شما کسانی هستند که میتوانند کافه شما را به سود دهی و یا ورشکستگی سوق دهد. هر کافه حداقل به یک باریستا، سالن دار و ظرفشور برای هر شیفت کاری نیاز دارد. تجربه کاری، طرز برخورد با مشتری، به روز بودن اطلاعات و طرز لباس پوشیدن از مواردی هستند که می بایست در انتخاب پرسنل لحاظ شوند.

10. کیفیت مواد اولیه 

طبیعیست که اگر جنس با کیفیت عرضه کنید مشتری های وفادار پیدا خواهید کرد. پس فکر سودآوری از طریق خرید مواد اولیه ارزان و بی کیفیت را از سرتان بیرون کنید. تعهدتان را به مشتری نشان دهید تا مشتری هم وفاداری اش را به شما اثبات کند.

کسب و کار

آکادمیآکادمی ماساآموزشآموزش آنلاینآموزش رایگانارائه محصولترفندکافی شاپکسب درآمدکسب و کارکلاس آنلاینکلاس تابستانیکلاس حضوریمدیریت کسب و کارمشتری مداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ارتباط با آکادمی
instagram
whatsapp
telegram
phone
email